Petits

(6/8 anys -1r i 2n)

ENS TROBEM EL 3r DISSABTE DE CADA MES A LES 11h

(properes sessions: 14 d’abril, 19 de maig i 16 de juny)

La paraula escrita aquí ja és important, encara que la il·lustració segueix sent molt rellevant. El text i els arguments de les històries van agafant gruix alhora que ens ensenyen valors o que senzillament ens fan gaudir d’una bona aventura.

Coordinadora/animadora: Cristina Casalí

 

-propera i última sessió del curs!- 9ª SESSIÓ (16 de juny)

SESSIÓ ESPECIAL COMPARTIDA AMB ELS LECTORS MÉS MENUTS AL BOSC DE MALHIVERN!!!!!!

I el llibre de la sessió és “El despertar de l’arbre” d’en Dídac P. Lagarriga i l’Albert Asensio (Akiara Books)

el-despertar-de-larbre

 

 

 8ª SESSIÓ (19 de maig)

I el llibre de la sessió és “L’enigma de Vilagallina” de l’Albert Arrayàs (Babulinka Books)

Resultat d'imatges de l'enigma de vilagallina

Moltes són les coses a comentar d’aquest magnífic llibre. L’argument, el misteri, les referències i els personatges. També sobre dues de les emocions més incontrolables que tots d’alguna manera (en més o menys mesura) compartim: la gelosia i l’enveja.

I perquè no hi haguessin ni gelosies ni enveges, la gallina que cadascú s’ha endut cap a casa ha estat feta amb una mica de l’art de tots.

 7ª SESSIÓ (14 d’abril -11.30h!-)

Sessió especial amb la participació de l’autora del llibre i compartida amb el club de menuts (que hauran llegit un altre llibre de la mateixa autora)

I el llibre de la sessió és “Sant Jordi te por del drac” de la Maria Ripol ( ed. Alpina)

Resultat d'imatges de sant jordi te por del drac

Una sessió molt especial que han compartit els menuts amb els petits. Els dos grups han llegit dos àlbums de la Maria Ripol, i la mateixa autora  ha vingut per parlar-nos, davant  ulls ben oberts,  de com s’imagina les històries, com les treballa i com les il·lustra. Perquè heu de pensar que ho fa tot, tot!. Una delícia!

 

6ª SESSIÓ (17 de març)

I el conte de la sessió és: “Un gran dia de res”  de Beatrice Alemagna (Combel)

Resultat d'imatges de un gran dia de res

“Quan vaig obrir la porta, vaig sentir que tot l’avorriment del món s’havia trobat al jardí.”

Com fem passar el temps? com podem fer que amb pràcticament res un dia sigui un dia ple. Ple d’emocions, d’activitat, de plaer, d’aventura, d’amor. Potser n’hi ha prou d’aixecar els ulls de la pantalla. Aquest llibre va d’això. Però també de moltes altres coses: de la necessitat de recuperar coses que creiem oblidades i que d’alguna manera abans (i potser encara ara) ens definien, de l’absència d’algú estimat a qui s’enyora combinada amb la presència d’algú estimat que sentim lluny i de com podem revertir la situació, i de la calor de la llar, i de poesia, perquè aquest llibre és un pur poema.

 

 5ª SESSIÓ (17 de febrer)

I el conte de la sessió és: “Orelles de papallona”  de Luisa Aguilar i André Neves (Edicions Kalandraka)

Resultat d'imatges de orelles de papallona

Un àlbum per saber-nos veure amb els millors ulls. Perquè el més important és saber-nos reconèixer tal i com som per poder-nos ,així, acceptar. Per poder acceptar a l’altre que, de ben segur, és diferent a nosaltres. Per ajudar a fer tot això, em construit una capseta amb un mirall que, a l’obrir-la ens permeti veure  el més important que tenim: a nosaltres mateixos, sense afegits…tal i com som.

 

4ª Sessió ( 20 de gener )

El llibre de la sessió és: “L’ós i el piano” de David Litchfield (Ed Blume)

Un llibre ple de tendresa sobre l’amor a la música, l’èxit i l’amistat. Triomfar està bé. Però millor és encara, després de molt temps,  poder tornar a casa i trobar-te que t’estant esperant.

Resultat d'imatges de l'os i el piano

3ª Sessió ( 16 de desembre )

Sessió especial abans de festes compartida amb el grup de menuts, en la qual teatralitzem els dos contes: el dels menuts “La talpeta que volia saber qui li havia fet allò al cap” i el dels petits.

Aquest és l’àlbum de la sessió dels petits, tot un clàssic!: “El Grúfal” de Donaldson/Scheffler (Ed. Brúixola)

Resultat d'imatges de el grufal

2a SESSIÓ (18 de novembre)

Aquest és l’àlbum protagonista de la  sessió: “A dormir monstres” d’Ed Vere (ed. Joventut)

Resultat d'imatges de a dormir monstress ed vere

Aquestes pàgines es troben il·lustrades amb imatges fetes imitant el traç infantil i treballades amb una paleta de colors vius i àcids, que es combinen amb una tipografia divertida que juga amb la mida i col·locació de les paraules. L’autor fa un ús molt encertat de les onomatopeies, permetent que la narració del conte esdevingui gairebé teatral (sempre que el narrador s’hi vulgui posar, és clar), de qualsevol manera, crec que tot plegat el converteix en una magnífica tria per una hora del conte.

I per si no fos prou, no vull oblidar-me d’esmentar que el rerefons de la història no és un altre, que l’eterna por als monstres de molts nens i nens, gràcies al to humorístic que pren, aquest conte pot convertir-se en una fantàstica eina per treballar aquest tema amb els infants, transformant la por en somriures

 ED VERE

Ed Vere  escriu i il·lustra àlbums infantils. Els seus llibres han estat traduïts a diversos idiomes i premiats internacionalment. És autor d’àlbums com A dormir,monstres! (seleccionat pel Roald Dahl Funny Prize el 2011) i de la sèrie que va iniciar amb Max el Valent, amb dós títols publicats per Editorial Joventut. Aquest darrer àlbum apareix en les llistes de best-sellers del New York Times i l’USA Today, figura en la llista del The Sunday Times dels“100 MillorsClàssics per als Nens Moderns”i ha estat seleccionat per a la Kate Greenaway Medal.

 

 

1a SESSIÓ (21 d’octubre)

Aquest és el conte de la primera sessió: “Els tres bandits” de Tomi Ungerer (Ed. Kalandraka)

els tres bandits

Hi havia una vegada tres bandits ferotges vestits amb capa negra i barret negre. El primer duia un trabuc. El segon, una bossa plena de pebre. El tercer, una enorme destral vermella. Durant la nit, quan era fosc, s’emboscaven a la vora del camí… Considerada l’obra mestra de Tomi Ungerer.

 

 

TOMI UNGERER

Estrasburg (França) , 1931

Els seus primers dibuixos, que giren entorn del món de la guerra, manifesten un profund rebuig als conflictes bèl·lics i al feixisme. El 1956 va emigrar a Nova York, a on va començar a escriure llibres infantils que van tenir gran èxit. Va publicar a mitjans tan importants com ara The New Yorker, Esquire, Life Show o Fortune. En el cim del seu èxit, durant la dècada dels 60, l’artista reacciona contra la hipocresia i la superficialitat de la societat americana.Llavors decideix anar-se’n a viure a una granja al Canadà i a finals dels 70 es trasllada amb la seva família a Irlanda. La seva producció, que comprèn uns 40 anys de creació, es calcula que està entre uns 30.000 i 40.000 dibuixos de diferents estils, i més de 120 llibres. Per la seva obra va rebre The Society of Illustrator’s Gold Medal el 1960 i el Premi Hans Christian Andersen el 1998, entre d’altres. Després de retirar-se com a dibuixant, va desenvolupar la seva faceta com a filantrop, dedicat a causes humanitàries. https://www.musees.strasbourg.eu/musee-tomiungerer

http://www.tomiungerer.com/